تصاویر | دلیل گرانقیمت بودن یکی از خاص‌ترین مرسدس‌ بنزهای جهان


همانند بسیاری خودروهای آفرودی امروز، مرسدس بنز کلاس G هم در ابتدا قرار بوده یک خودروی نظامی باشد. نخستین سفارش‌های این خودرو برای ارتش کشورهای سوییس، نروژ و آرژانتین بود. همچنین نیروی پلیس کشور آلمان نیز در شمار اولین مشتری‌های G-Wagon به شمار می‌رود. دیری نپایید که افراد عادی و غیرنظامیان هم به این خودرو علاقمند شدند و در نتیجه نسخه غیرنظامی آن چندی بعد روانه جاده‌ها و خیابان‌ها در سرتاسر دنیا شد.

مهم‌ترین دلیل علاقه شدید به خودروهای مرسدس بنز کلاس G توانایی آن‌ها در پیمودن هر نوع مسیری، از آفرودی گرفته تا جاده‌های آسفالت، بود. این اتفاق نتیجه تست‌های پنج ساله و سختگیرانه آلمانی‌ها بر روی این محصول بود. در این دوره تست، خودروهای کلاس جی در مسیرهای متفاوتی نظیر جاده‌های سنگلاخی، دریاچه‌های نمکی، مسیرهای برفی و… تحت آزمایش قرار گرفتند که هریک، دید جدیدی را به طراحان خودرو داده و باعث ارتقای بخش‌های مختلفی از این خودرو شدند.

تصاویر | دلیل گرانقیمت بودن یکی از خاص‌ترین مرسدس‌ بنزهای جهان

نتیجه این کار، خودرویی همه فن حریف شد که قادر است از پس هر نوع مسیری با قدرت بر بیاید!

عملکرد بی‌نقص در هر نوع مسیری

در طول حیات چهل و چند ساله G-Wagon، این خودرو راهی طولانی را پیموده تا از یک خودروی صرفا نظامی تبدیل به یک خودروی لاکچری آفرودی برای عموم مردم، البته ثروتمندترین آن‌ها، شود.

نسل نخست این خودرو تا سال ۲۰۱۸ روی خط تولید قرار داشت؛ اما در این سال نسل دوم این خودروها روانه بازار شد که علیرغم شباهت ظاهری به نسل اول، محصولی کاملا متفاوت به شمار می‌رفت. البته قابلیت‌های آفرودی نسل دوم دقیقا مثل نسل اول و حتی بهتر از آن بودند.

نسل دوم مرسدس بنز کلاس G در مدل‌های مختلفی به بازار عرضه شد که برخی از آن‌ها مناطق خاصی از دنیا را هدف گرفته بودند. با این وجود، رانندگانی که قصد داشتند حداکثر قابلیت‌های آفرودی این خودرو را تجربه کنند، باید سری حرفه‌ای آن را خریداری کنند.

پکیج حرفه‌ای جی واگن برخی قابلیت‌ها و اکسسوری‌ها را به این خودرو اضافه کرده و آن را به محصولی ایده‌آل برای سفرهای آفرودی کوهستانی تبدیل می‌کند. به عنوان مثال، گارد و رکاب‌های مخصوص رانندگی در گل و لای و کوهستان، گلگیر برای چرخ‌های جلو و عقب، یک باربند و البته لاستیک‌های مخصوص کوهستان از جمله مواردی هستند که می‌توانید از پکیج حرفه‌ای مرسدس بنز کلاس G انتظار داشته باشید.

علاوه بر این، برنامه سفارشی‌سازی ویژه مرسدس بنز برای این خودرو دست خریداران آن را برای شخصی‌سازی بسیاری قابلیت‌ها و آیتم‌های آن باز می‌گذارند. به این ترتیب، خریداران G-Wagon که مشمول این طرح شوند می‌توانند از کیت‌ها و اکسسوری‌های فراوانی برای هیولای گران‌قیمت خود استفاده کنند. همین شخصی‌سازی‌ها و کیت‌های مختلف عملکردی باعث شده که اتومبیل‌های کلاس جی مرسدس بنز در شمار توانمندترین خودروهای SUV حال حاضر دنیا قرار گیرند.

ضریب اطمینان بسیار بالا

مرسدس بنز کلاس G نه تنها خودرویی مناسب برای هر نوع جاده به شمار می‌رود؛ بلکه ضریب اطمینان فوق‌العاده بالایی هم دارد. یک راننده آلمانی به نام گانتر هولتورف برای اثبات این ضریب اطمینان فوق‌العاده بالا، خودروی G-Wagon مدل 1988 خود را به یک سفر 559 هزار مایلی برد و حدود 251 کشور را درنوردید.

این سفر به مدت ۲۴ سال از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۴ به طول انجامید و هولتروف در آن مسیرهای ممنوعه‌ای مانند کره شمالی، میانمار و چین را با خودروی خود پیمود. او همچنین این سفر را با مجموعه کاملی از قطعات اضافی، آب و غذا و تجهیزات اضطراری انجام داد؛ بنابراین وزن خودرو نیز بسیار سنگین‌تر از حالت معمولی بوده است.

تصاویر | دلیل گرانقیمت بودن یکی از خاص‌ترین مرسدس‌ بنزهای جهان

علاوه بر این، تنها تغییری که در این اتومبیل ایجاد شده بود استفاده از سیستم تعلیق تقویت شده و جاذب‌های ضربه و شوک بود و سایر موارد دقیقا همانی بودند که از کارخانه بر روی آن نصب شده بودند. مدتی بعد از انجام این سفر، هولتروف در مصاحبه‌ای اعلام کرد که موتور، سیستم تعلیق و محورهای خودرو کاملا سالم بوده و هنوز نیازی به تعمیر نداشته‌اند. همچنین بدنه نیز عملکردی ایده‌آل داشته و هیچ آثاری از تخریب در آن مشاهده نمی‌شود.

این خودروی افسانه‌ای مرسدس بنز که سفری ۲۴ ساله به دور دنیا را تجربه کرد، اکنون در موزه این کمپانی در شهر اشتوتگارت آلمان برای بازدید عموم قرار گرفته است.

ایمنی درخور توجه

با این که عبور از مسیرهای پر افت و خیز آفرودی و یا ارائه سرعت بالا در جاده‌ها در تخصص مرسدس بنز کلاس G هستند، اما در واقعیت این خودرو هم مانند بسیاری خودروهای دیگر بیشتر زمان حیاتش را در ترافیک شهرها یا اتوبان‌های بین شهری می‌گذارند.

به همین جهت سازندگان این خودرو آن را به مجموعه‌ای گسترده از قابلیت‌های ایمنی مجهز کرده که آرامش خاطر بیشتری به رانندگان ببخشد. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به سیستم کروز کنترل تطبیقی، پایشگر نقاط کور، دستیار هوشمند پارک و سیستم دوربین محیطی که تمام زوایای خودرو را به نمایش می‌کشند، اشاره کرد. همچنین ترمز دستی اتوماتیک نیز از دیگر قابلیت‌هایی‌ست که در این خودرو اعمال شده است.

همچنین در جلو، اطراف و سقف خودرو هم شاهد تعبیه ایربگ در این خودرو هستیم و حتی ایربگ‌های مخصوص زانو نیز ایمنی پای سرنشینان در برابر ضربه‌های محیطی را تضمین خواهند کرد.

در کنار این قابلیت‌های ایمنی همچنین نمی‌توان از بدنه بسیار قدرتمند G-Wagon نیز گذشت! بدنه و شاسی این خودرو از ورقه‌هایی از فولاد با ضخامت حداکثر 3.4 میلیمتر تشکیل می‌شوند که این اتومبیل را به یکی از محکم‌ترین خودروهای بازار تبدیل می‌کند.

طراحی داخلی فاخر و باکیفیت

در کنار مشخصات فنی فوق‌العاده، Mercedes-Benz G-Class همچنین از حیث طراحی داخلی نیز زبانزد است؛ به طوری که سرنشینان می‌توانند مطمئن باشند در درون این خودرو به هرچه نیاز دارند دسترسی خواهند داشت!

این خودرو از حیث طراحی داخلی هم‌تراز با سدان‌های لاکچری کلاس S مرسدس بنز قرار می‌گیرد و بیش از همه چیز از چرم، چوب و فلز برس‌خورده بهره می‌برد. همچنین مثل خیلی موارد دیگر، در بخش طراحی داخلی G-Wagon هم می‌توانید با پرداخت هزینه بالاتر، از مواد باکیفیت‌تری در داشبورد و صندلی‌ها بهره ببرید.

تصاویر | دلیل گرانقیمت بودن یکی از خاص‌ترین مرسدس‌ بنزهای جهان

هر دو مدل G550 و G63 AMG از طراحی داخلی تقریبا یکسانی بهره می‌برند که متشکل از دو نمایشگر بزرگ 12.3 اینچی است که در پشت فرمان و جلوی چشم راننده قرار می‌گیرند. یکی از این دو نمایشگر نمایش اطلاعاتی نظیر سرعت، دو موتور، دمای خودرو، میزان بنزین و… را در اختیار راننده قرار می‌دهد؛ در حالی که دیگری لمسی بوده و برای نمایش سایر اطلاعات و همچنین سرگرمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین در صورتی که طراحی استاندارد خودرو مورد نظرتان نباشد، می‌توانید در ازای پرداخت هزینه‌ای بیشتر، تغییرات جذابی را در طراحی داخلی خودرو اعمال کنید. مثلا در ازای پرداخت 5000 دلار می‌توان تریم داخلی کلاسیک مشکی و قرمز مرسدس بنز کلاس G را استفاده کرد.

علاوه بر این، پکیج دیگری تحت نام Exclusive Interior Plus هم همین تریم را به همراه کفی‌های مخصوص و آینه بدون فریم در اختیار راننده قرار خواهد داد.

البته همیشه می‌توان از تریم‌های حرفه‌ای‌تری نیز در این خودرو استفاده کرد. با این حال، در اکثر مواقع، هزینه این تریم‌ها به تنهایی اندازه یک خودروی کامل خواهد بود. به عنوان مثال، تریم AMG Carbon Fiber به تنهایی 3700 دلار هزینه در بر خواهد داشت!

5858



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *