بروزرسانی عجیب گوگل برای اندروید 13



گوگل ویژگی‌های جدیدی را برای اندروید ۱۳ آماده کرده است که هنگام گوش‌دادن به موسیقی، امکان جابه‌جایی آسان‌تر بین دستگاه‌های صوتی را دراختیار کاربران قرار می‌دهد. بدین‌ترتیب هنگام گوش دادن به آهنگ موردعلاقه‌ی خود، با توجه به نزدیکی شما به دستگاه‌های صوتی مختلف، ادامه موسیقی در آن‌ها پخش خواهد شد. درواقع غول جست‌وجوی اینترنت امکان پخش موسیقی یکپارچه بین گوشی‌های هوشمند، بلندگوهای هوشمند، هدفون، تلویزیون، خودرو و موارد دیگر را فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید:

کوسه شبح، زیردریایی روباتیک که برای جنگ ساخته شده

عکس | سوزن را در موز فرو کنید؛ نتیجه خارق‌العاده‌ است!

فیلم | نبرد خونین سگ‌های وحشی و شاخدراز آفریقایی

ویژگی جدید صوتی اندروید ۱۳ از کیت توسعه‌ی نرم‌افزاری (SDK) استفاده می‌کند که گوگل آن را سال گذشته منتشر کرد. این فناوری از بلوتوث کم‌مصرف، وای‌فای بهره می‌برد تا تشخیص دهد کدام دستگاه‌های صوتی ازنظر فیزیکی به کاربر نزدیک‌تر هستند و سپس مشخص می‌کند شاید کاربر بخواهد براساس فعالیت کنونی خود، موسیقی را از دستگاه دیگری پخش کند. به‌عنوان مثال، تغییر پخش صدا درصورت پاسخ‌دادن به تماس از یک بلندگوی بلوتوث به گوشی شما بر می‌گردد.

ویژگی Uninterrupted Listening شباهت‌هایی با روش جابه‌جایی خودکار صوت بین محصولات اپل دارد. ساندیپ چیووکولا، مدیر محصول اندروید در یک پست وبلاگی اعلام کرد گوگل با همکاری اسپاتیفای و یوتیوب موزیک سعی‌ دارد روی ویژگی‌های اعلان‌ها کار کند. این شرکت قابلیت‌هایی مثل Fast Pair، NearbySHare و کروم‌کست را به SDK اضافه کرده است تا بتوان آسان‌تر از چندین دستگاه استفاده کرد.

گوگل همچنین با اسپاتیفای وارد همکاری شده است تا پشتیبانی از Spotify Connect را به ابزار جابه‌جایی رسانه‌ی اندروید ۱۳ اضافه کند. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد هنگام پخش موسیقی در پلتفرم اسپاتیفای، راحت‌تر بین گوشی، تبلت، بلندگو، تلویزیون و سایر دستگاه‌های سازگار با Spotyfy Connect جابه‌جا شوند. گوگل هنوز جزئیاتی درمورد تاریخ انتشار این ویژگی‌ها ارائه نداده است اما انتظار داریم در سال جاری دردسترس قرار گیرند.

58321



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *