بدترین و عجیب‌ ترین گجت های نمایشگاه CES در تمامی ادوار


رویداد CES طی سال‌ها، اگرچه میزبان برخی از محصولات مبتکرانه با فناوری‌های انقلابی بوده، اما نمی‌توان از دستگاه‌های عجیب‌وغریبی که طی این رویداد به نمایش درآمدند نیز بگذریم که از کفش‌های جاروبرقی تا ربات‌ مخصوص دستمال توالت و غلاف شوکر مجهز به MP۳ را دربرمی‌گیرند. در ادامه به معرفی بدترین و در عین حال نامتعارف‌ترین گجت های معرفی شده در رویدادهای CES تاکنون می‌پردازیم.

بدترین و مضحک‌ترین گجت های تاریخ CES

۱. هدفون تصفیه هوا Dyson Zone

دایسون زون

این هدفون اگرچه در نگاه اول بسیار شبیه به یک ماسک کووید-۱۹ به‌نظر می‌رسد، اما در کمال تعجب، کاربرد دیگری دارد. به‌گفته دایسون، توسعه هدفون زون از سال ۲۰۱۶ به‌عنوان یک فیلتر هوای شخصی آغاز شد و بدین ترتیب، با هدف محافظت در برابر ویروس کرونا طراحی نشده است.

بااین‌حال، یکی از منتقدان ادعا کرده که فن‌های این هدفون خطر ابتلا به این ویروس را به حداقل می‌رسانند. هدفون تصفیه هوای دایسون زون طی ماه ژانویه با قیمت ۹۴۹ دلار به‌فروش می‌رسد که البته ظاهر نامتعارف آن بدون شک رغبتی برای خریداران ایجاد نخواهد کرد.

۲. مسواک هوشمند Kolibree – از بدترین گجت های رویداد CES

بدترین گجت های CES

این مسواک با اتصال به برنامه اختصاصی خود و ردیابی فعالیت کاربران، به آنها کمک می‌کند تا به موثرترین روش مسواک بزنند. بااین‌حال، قابلیت عجیب پخش موزیک آن به‌خصوص در حین مسواک زدن، بسیار عجیب و غیرضرروری به‌نظر می‌رسد.

۳. غلاف شوکر MP۳ هولستر

غلاف شوکر هولستر

در دهه ۲۰۰۰، آی‌پاد به یک پدیده انقلابی در صنعت پخش موسیقی تبدیل شد و بلافاصله پس از عرضه آن، شرکت‌های متعددی سعی کردند تا پخش‌کننده‌های MP۳ خود را وارد بازار کنند. اما چه کسی فکر می‌کرد این فناوری سر از یک شوکر برقی در بیاورد؟! این محصول احمقانه یک جلد برای قرارگیری شوکر برقی است که از قابلیت پخش موزیک در فرمت MP۳ پشتیبانی می‌کند و از طریق درگاه USB می‌توانید تا ۱ گیگابایت آهنگ را به غلاف شوکر خود منتقل کنید!

۴. خشک‌کن حیوان خانگی

بدترین گجت های CES

آیا به‌دنبال راهی هستید که سگ یا گربه خانگی‌تان را برای همیشه از خود متنفر کنید؟ به‌وسیله خشک‌کن جدیدی که در رویداد CES ۲۰۲۳ رونمایی شد، حیوان خانگی خود را به‌مدت ۲۵ دقیقه در یک زندان مکعبی حبس کنید تا پس از استحمام در معرض وزش باد گرم قرار گرفته و به‌طور کامل خشک شود. این دستگاه عجیب که دستکمی از ابزار شکنجه ندارد، با قیمت ۶۶۰ دلار در دسترس است و جایگزین عذاب‌آور حوله، برای حیوان خانگی شما خواهد بود.

۵. چنگال HapiFork

چنگال هپی فورک

در طول تاریخ، ابزارهای متعددی برای محدود کردن رفتارهای عادی انسان طراحی شده‌اند، اما این یکی بدون شک در نوع خود منحصر به‌فرد است. HapiFork یک ابزار ارتعاشی برای یادآوری است که به شما می‌گوید وعده‌های غذای خود را آرام‌تر میل کنید. این چنگال هوشمند با هدف پرهیز از پرخوری طراحی شده که جز زجر و عذاب و تلخ کردن غذا به کام شما، خاصیت دیگری ندارد!

۶. Hushme – از عجیب ترین گجت های رویداد CES

بدترین گجت های CES

Hushme به‌ معنای واقعی کلمه، یک محصول عجیب و در عین حال احمقانه است. این ابزار به‌گونه‌ای طراحی شده تا در محیط‌های کاری یا جمعی، از نشت صدای کاربر به دیگر افراد جلوگیری کند. این ماسک زشت که ارگونومی بد و طراحی نامتعارفی دارد، اگرچه باعث می‌شود صدای مکالماتتان به گوش افراد دیگر نرسد، اما بدون شک شما را انگشت‌نمای آنها خواهد کرد!

۷. کمربند Belty – از بدترین گجت های رویداد CES

کمربند هوشمند

اولین نسل Belty، نمونه‌ای اولیه از یک کمربند هوشمند است که با استفاده از موتور داخلی، خود را با موقعیت کاربر مانند خوردن غذا یا نشستن تنظیم می‌کند. اکنون نسخه جدیدتر این کمربند عجیب‌تر نیز شده و فاقد اندازه‌یابی خودکار است. گجت جدید Belty به یک شارژر پاوربانک مجهز شده که درون سگک قرار دارد. قرار دادن این کمربند در بخش حساس بدن، حقیقتا تردید بزرگی است که می‌تواند بسیاری را از خرید آن منصرف کند.

۸. کامپیوتر پوشیدنی Xybernaut Poma

بدترین گجت های CES

رایانه پوشیدنی هیتاچی Xybernaut اولین بار در نمایشگاه CES ۱۹۹۸ به‌نمایش درآمد و از همان زمان ثابت شد که چنین ایده‌ای، احمقانه و غیرکاربردی است. Xybernaut Poma با مشخصاتی نظیر سیستم‌عامل ویندوز CE، پردازنده RISC با فرکانس ۱۲۸ مگاهرتز و ۳۲ مگابایت رم را با قیمت فوق بالای ۱۴۹۹ دلاری ارائه می‌دهد. این گجت بی‌خاصیت علاوه بر بازو، به دست و صورت نیز متصل می‌شود تا در ارائه ظاهری مضحک کوتاهی نکرده باشد!

۹. کفش جاروبرقی دنسو

کفش جاروبرقی

کفش جاروبرقی، محصولی عجیب از شرکت دنسو است که نشان داد مرز باریکی بین جاه‌طلبی انقلابی و احمقانه وجود دارد! این وسیله که برای سهولت در پاکسازی محیط در قالب کفش طراحی شده، جز زحمت و دردسر اضافی چیزی ندارد.

۱۰. ربات دستمال توالت Charmin Rollbot

بدترین گجت های CES

ریزر، از تولیدکنندگان به‌نام لوازم جانبی کامپیوتر، همواره با ارائه محصولات جذاب خود طی رویداد CES، نگاه‌ها را به خود خیره می‌کند. بااین‌حال، رونمایی از ربات دستمال توالت Charmin، آن‌هم در برهه اوج‌گیری کرونا که کمبود اقلام مصرفی شدت گرفته بود، با انتقادهایی بعضا تمسخرآمیز مواجه شد. بااین‌حال، RollBot هرگز به محصولی نهایی تبدیل نشد و پس از جنجالی که به‌پا کرد، بدون آنکه اثری از خود برجای بگذارد، به تاریخ پیوست.

۲۲۷۲۲۷



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *