این تلفن‌همراه آینده گوشی‌های هوشمند است


به نظر می‌رسد اوپو قصد دارد باور عمومی کاربران گوشی‌های تلفن همراه بر این که تمامی این گوشی‌ها چهره‌ای مشابه دارند را تغییر دهد! در همین راستا، این کمپانی کانسپتی از یک گوشی جدید را نمایش داده که در کنار طراحی ساده‌ای که ارائه می‌دهد، تماما از شیشه ساخته شده است.

رونمایی از این گوشی کانسپت اوپو در خلال رویداد سالانه Inno Days انجام شد. رویدادی که در آن گوشی‌سازهای چینی به معرفی جدیدترین دستاوردهای تکنولوژیک خود می‌پردازند. کمپانی اوپو در این رویداد ضمن معرفی دو گوشی تاشوی اوپو فایند N2 فلیپ و اوپو فایند N2، تراشه‌های جدید و انحصاری MariSilicon Y را هم معرفی کرد که قرار است کیفیت صدای محصولات آتی این کمپانی را بهبود بخشد.

در این میان، اوپو همچنین نمونه اولیه از یک گوشی تمام شیشه‌ای را نیز با علاقمندان به اشتراک گذاشت. این گوشی منحصربفرد فاقد هرگونه قاب فلزی بوده و بدنه‌ای یکپارچه دارد. اوپو این طراحی خود را شیشه یکپارچه (Integrated glass) نام‌گذاری کرده است.

در ادامه با جزئیات بیشتر این کانسپت جدید Oppo آشنا خواهیم شد.

گوشی کانسپت اوپو؛ تمام شیشه، فاقد فلز

گوشی جدید اوپو علیرغم طراحی رادیکالی که دارد، همچنان از درگاه USB-C در قسمت پایین بهره می‌برد. یکی از مهم‌ترین ابهامات پیرامون این طرح اولیه اوپو مربوط به تعمیر آن است. احتمالا اوپو در صورت تصمیم برای ساخت این گوشی، آن را به صورت یکپارچه تولید خواهد کرد؛ چرا که در صورت استفاده از چندین بخش شیشه‌ای مختلف، سرهم‌بندی و جدا کردن آن نیازمند آموزش‌های خاص و بسیار دقیقی خواهد بود.

گوشی کانسپت اوپو

قاب پشت این گوشی بدون شک جذاب‌ترین بخش آن خواهد بود و با ارائه بازتاب‌های محیطی فوق‌العاده، حس یک مایع شفاف یا فلز مایع مانند جیوه را به بیننده القا می‌کند. البته این طراحی، در مقایسه با بسیاری محصولات دیگر بازار، بیش از حد ساده به شمار رفته و به همین جهت ممکن است مورد پسند همه قرار نگیرد.

در هر صورت این طرح اوپو می‌تواند دید مناسبی را در خصوص آینده طراحی گوشی های تلفن همراه در اختیارمان قرار دهد. البته هیچ گونه اطلاعات تکمیلی در خصوص اینکه آیا اوپو سرانجام اقدام به ساخت تجاری این گوشی خواهد کرد یا خیر در دستمان نیست. بنابراین کانسپت مورد بحث صرفا برای نمایش دستاوردها و قابلیت‌های این کمپانی چینی به نمایش درآمده است.

ویدیویی از این کانسپت جدید و جذاب اوپو در زیر قابل مشاهده است:

البته نمایش فوق‌العاده اوپو در رویداد Inno Days به همین جا خلاصه نشد. این کمپانی در همین رویداد از یک ساعت هوشمند و هدفون با همین طراحی نیز رونمایی کرد.

همچنین گوشی اوپو فایند X6 نیز یکی از محصولات جذاب نمایش داده شده توسط این کمپانی بود که احتمالا به‌زودی شاهد عرضه آن به بازار خواهیم بود.

اوپو فایند ایکس 6؛ پرچمداری با طراحی جذاب از Oppo

با بررسی طراحی گوشی Oppo Find X6 به نظر می‌رسد اوپو تصمیم گرفته قید استفاده از ماژول ذوزنقه‌ای دوربین را بزند. در عوض شاهد استفاده از یک بخش دوربین مستطیلی در پشت این گوشی هستیم که بیش از نیمی از عرض و یک سوم طول گوشی را در بر گرفته است.

اوپو فایند X6

همچنین در قسمت پایین ماژول دوربین هم لوگوی کمپانی هاسلبلاد به طور واضح قابل مشاهده است. همکاری این دو کمپانی با یکدیگر سابقه‌ای طولانی دارد و هاسلبلاد سال‌هاست که طراحی و بهینه‌سازی دوربین گوشی‌های برگزیده اوپو را بر عهده دارد.

بعلاوه، با وجود کیفیت نه چندان بالای تصاویر، می‌توان متوجه درج عبارت Powered by Marisilicon نیز در قسمت پایین ماژول دوربین شد. این تراشه‌های اختصاصی به منظور بهبود پردازش تصاویر و عکس‌های ثبت‌شده توسط دوربین‌های طراحی شده‌اند و احتمالا منجر به نمایش تصاویر و ویدیوهای باکیفیت‌تر در این گوشی خواهند شد.

بر اساس شایعات موجود، اوپو فایند X6 از یک حسگر اصلی 50 مگاپیکسلی و یک سنسور 50 مگاپیکسلی ثانویه فوق عریض بهره خواهد برد. علاوه بر این، لنز پریسکوپ هم در این گوشی تعبیه خواهد شد و از حسگری 32 مگاپیکسلی بهره خواهد برد.

احتمالا در مدل استاندارد Oppo Find X6 شاهد استفاده از تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 خواهیم بود؛ در حالی که مدل پرو از این گوشی به چیپست جدیدتر Snapdragon 8 Gen. 2 مجهز خواهد شد.

انتظار می‌رود رونمایی از این گوشی در ماه‌های بهمن و اسفند سال جاری انجام شود. با این حال بدون شک قبل از این تاریخ شاهد درز اخبار جدید در خصوص این گوشی پرچمدار خواهیم بود.

227227



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *