اینترنت استارلینک برای ارتش اوکراین دردسرساز شد!


اینترنت ماهواره‌ای استارلینک دم و دستگاهی است که میلیاردر معروف جهان، ایلان ماسک راه انداخته تا از این طریق اینترنت بین المللی پرسرعت خود را به اغلب کشورهای جهان ارسال کند. در جریان جنگ بین روسیه و اوکراین، موسس شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس اعلام کرد که به زودی محموله‌های تجهیزات استارلینک به دست مردم اوکراین می‌رسد.

اینترنت ماهواره ای استارلینک بلای جان اوکراینی‌ها شد!

البته پیش‌تر به این موضوع پرداخته بودیم که اینترنت ماهواره‌ای ایلان ماسک بلای جان مردم اوکراین شده و حالا به نظر می‌رسد این تجهیزات گریبان ارتش این کشور را نیز گرفته است. در حال حاضر وضعیت جنگ در هاله‌ای از ابهام است و به نظر می‌رسد نیروهای ارتش اوکراین در صدد هستند مناطق اشغالی توسط روسیه را بازپس بگیرند.

اینترنت ماهواره ای استارلینک

شنیده‌ها حاکی از این است که استارلینک در اوکراین قطع شده و نیروهای ارتش نمی‌توانند وضعیت را تحت کنترل خود در آورند. به گفته یکی از مقامات دولت اوکراین، برخی از قطعی‌ها باعث مشکلات شدید ارتباطی در چند هفته گذشته شده است. قطع اینترنت استارلینک بنا بر آنچه این مقام دولتی گفته، زمانی رخ داده که سربازان اوکراینی از خط مقدم به قلمرو تحت کنترل روسیه نفوذ کردند و چنین مشکلی باعث شکست نیروهای ارتش شده است.

ایلان ماسک هنوز نسبت به خبر قطعی اینترنت ماهواره‌ای خود در کشور جنگ زده اوکراین واکنشی نشان نداده و شاید هم شرکت اسپیس ایکس حاضر به همکاری با خبرگزاری‌های خارجی نشده است. از طرف دیگر طی ماه‌های اخیر به دستور پوتین در چهار منطقه رفراندوم برگزار شد و این مناطق به خاک روسیه ضمیمه شدند. در این چهار ناحیه نیز اینترنت در دسترس نیست.

برخی منابع احتمال می‌دهند که روس‌ها در این قطعی گسترده نقش دارند، اما صحت و سقم آنها تأیید نشده است. یکی دیگر از مناطق مهم برای اوکراین، خارکف است که به دست نیروهای روسی افتاده و اوکراین توانسته قسمتی از آن را پس بگیرد. شنیده‌ها حاکی از این است که اینترنت قسمتی از خارکف که در دست اوکراین است نیز قطع شده است.

اینترنت ماهواره ای استارلینک

البته طی روزهای اخیر برخی مقامات نظامی اوکراین که مشغول نبرد در مناطق تازه بازپس گرفته شده هستند، اعلام کرده‌اند که اینترنت استارلینک در شرق شهر ایزیوم و در جنوب خرسون کار می‌کند. لازم به ذکر است که سربازان اوکراینی از این پایانه‌ها برای حفظ تماس، کنترل هواپیماهای بدون سرنشین و دریافت اطلاعات در شرایطی که گزینه‌های دیگری ندارند استفاده می‌کنند.

همان‌طور که گفتیم به محض آغاز جنگ بین روسیه و اوکراین، ایلان ماسک هزاران پایانه فعال برای مردم اوکراین ارسال کرد تا بتوانند از اینترنت ماهواره‌ای بهره‌مند شوند، اما امروز این پایانه‌ها زیر سوال رفته و آقای میلیاردر هنوز واکنشی به این اظهارات نشان نداده است.

227227



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *