ایلان ماسک رابطه توییتر و اپل را به حاشیه می‌برد؟


اگر همه‌چیز طبق انتظار پیش برود، احتمالاً جمعه‌ی این هفته شاهد فروش رسمی توییتر به ایلان ماسک خواهیم بود. تحلیلگران می‌گویند تبدیل‌شدن توییتر به شرکتی خصوصی با مالکیت ایلان ماسک نه‌تنها روی کارکنان این شرکت اثر می‌گذارد؛ بلکه رهبران سیاسی جهان و رسانه‌های خبری و احتمالاً اپل را نیز متأثر می‌کند.

به‌گزارش تک‌کرانچ، اپل دوشنبه‌ی این هفته در سکوت خبری رهنمودهای اپ استور را به‌روزرسانی کرد تا به‌طورواضح بگوید پرداخت‌های مربوط به قابلیت «ترویج پست» باید ازطریق سیستم درون‌برنامه‌ای اپ استور انجام شود. توییتر، فیسبوک، اینستاگرام و تیک تاک به کاربرانشان امکان می‌دهند ازطریق پرداخت پول، پست‌ها را برای افراد بیشتری به‌نمایش دربیاورند.

تحلیلگران می‌گویند سیاست جدید اپل بیشتر روی متا (فیسبوک سابق) اثر می‌گذارد؛ اما با درنظرگرفتن موضعی که ایلان ماسک درقبال کارمزد اپل دارد، ممکن است توییتر نیز وارد تنش با تولیدکننده‌ی آیفون شود. توییتر برخلاف اینستاگرام و فیسبوک، همین حالا قابلیت ترویج پست را ازطریق کانال مالی اپ استور به کاربرانش ارائه می‌دهد؛ اما ممکن است پس از فروخته‌شدن به ماسک، سیاست‌هایش را تغییر دهد؛ خصوصاً با درنظرگرفتن اینکه مدیرعامل تسلا به‌شدت به‌دنبال افزایش درآمدهای توییتر است.

ایلان ماسک رابطه توییتر و اپل را به حاشیه می‌برد؟

ایلان ماسک ساعاتی پیش در توییتر در پاسخ به یکی از سرمایه‌گذارانِ همکارش گفت کارمزد ۳۰ درصدی اپل «بسیار زیاد» است. این نخستین‌باری نیست که ایلان ماسک مخالفت خود را با کارمزد اکوسیستم اپل اعلام می‌کند.

در لحظه‌ی نوشتن این مقاله ایلان ماسک نقش خاصی در تنش احتمالی بین توییتر و اپل بر سر کارمزدهای اپ استور ندارد؛ اما جمعه‌ی همین هفته وضعیت تغییر درخورتوجهی تغییر می‌کند. مدیران شرکت‌هایی مثل اپیک گیمز پیش‌تر بارها به‌صورت عمومی از اپل انتقاد کرده‌اند؛ اما ورود ایلان ماسک به معادله می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

قاضی کتلین مک‌کورمیک از دادگاه ایالت دلاور تا جمعه‌ی این هفته به ماسک فرصت داده است تا توییتر را بخرد. اگر این اتفاق رخ ندهد، در هفته‌های آینده شاهد برگزاری جلسه‌ی استماع دادگاه خواهیم بود.

۲۲۷۲۲۷



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *