اپل واچ با نمایشگر micro-LED چه زمان رونمایی می‌شود؟



طبق گزارش جدید تحلیلگر معتبر، راس یانگ، اپل قرار است تا سال ۲۰۲۵ فناوری نمایشگر اپل واچ را ارتقا دهد. بااینکه اپل‌ واچ اکنون از فناوری نمایشگر OLED بهره می‌برد، یانگ می‌گوید که اپل از سال ۲۰۲۵ نمایشگر micro-LED را مورد استفاده قرار خواهد داد.

گزارش جدید راس یانگ به‌دنبال گزارش هفته‌ی گذشته‌ی تحلیلگری به‌نام جف پو منتشر شده است. پو مدعی شد که اپل در حال برنامه‌ریزی برای افزایش اندازه‌ی صفحه‌نمایش اپل واچ اولترا و روی آوردن به فناوری نمایشگر micro-LED از سال آینده‌ی میلادی است.

جدول زمانی یانگ با جدول زمانی که اخیراً توسط پو مطرح شده بود، متفاوت است. زمان‌بندی بهار ۲۰۲۵ از سوی یانگ نیز سوال‌برانگیز است؛ چراکه اپل از مدت‌ها پیش مدل‌های به‌روزشده اپل واچ را در پاییز همراه‌با آیفون‌های جدید معرفی کرده است و هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که نشان دهد این شرکت در دو سال آینده از این جدول زمانی فاصله خواهد گرفت.

شایعه‌ی مربوط به علاقه‌ی اپل به نمایشگرهای میکرو ال‌ای‌دی سال‌هاست که به گوش می‌رسد. گزارشی در سال ۲۰۱۹ ادعا کرد که اپل واچ تا سال ۲۰۲۰ به micro-LED روی خواهد آورد؛ اما این موضوع درحقیقت به نتیجه نرسید. در عوض، اپل واچ از زمان آغاز به کار خود در سال ۲۰۱۵ فناوری نمایشگر OLED را حفظ کرده است که از جمله آن می‌توان به اپل واچ اولترا اشاره کرد.

نمایشگرهای micro-LED در مقایسه با OLED پیشرفت‌های زیادی را ارائه می‌دهند. micro-LED می‌تواند به سطوح روشنایی بالاتر برسد و خروجی رنگ پایدارتری نسبت به OLED نمایش دهد. فناوری micro-LED نیز بسیار کارآمدتر از OLED است، چیزی که به‌خصوص در دستگاهی مانند اپل‌واچ که هر دقیقه عمر باتری آن اهمیت دارد، بسیار مهم است.

۲۲۷۲۲۷



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *