اپل قید تولید نسل چهارم آیفون SE را زد!


اپل هر دو سال یک بار ارزان قیمت‌ترین آیفون خودش را بروز می‌کند و از آنجا که آخرین آیفون SE در سال ۲۰۲۲ عرضه شد، بنابراین باید تا سال ۲۰۲۴ منتظر رونمایی از نسل بعدی آن می‌ماندیم. اما امروز گزارشی از سوی یکی از تحلیلگران قابل اعتماد کمپانی اپل، مینگ چی-کو منتشر شده که نشان می‌دهد اپل قصدی برای تولید نسل چهارم آیفون SE‌ ندارد!

کو معتقد است که اپل به شرکا و زنجیره‌های تأمین خودش اعلام کرده که تولید و فروش آیفون اس ای ۲۰۲۴ را متوقف خواهد کرد. این شایعه مشکلات در تولید بیس باند داخلی اپل را تقویت می‌کند، حتی اگر همچنان آیفون‌های گران قیمت‌تر تولید و عرضه شوند.

آیفون SE قرار بود موش آزمایشگاهی اپل باشد

قرار بود آیفون اس ای بعدی به تراشه بیس باند داخلی ساخت خود اپل مجهز شود. اپل می‌خواست از این محصول مثل یک موش آزمایشگاهی استفاده کند تا اگر مشکلی هم به‌وجود آمد، حداقل روی ارزان قیمت‌ترین آیفون خود ریسک کرده باشد و آن گریبان مدل‌های گران‌تر را نگیرد. سپس اگر همه‌چیز درست پیش رفت، از این چیپ در گوشی‌های سری آیفون ۱۶ خودش که اواخر سال آینده میلادی عرضه می‌شوند، استفاده کند.

توقف تولید نسل چهارم آیفون SE

حالا با لغو تولید نسل چهارم آیفون SE نگرانی‌ها در مورد اینکه آیا تراشه بیس باند اپل می‌تواند در عملکرد با آنچه کوالکام ارائه می‌کند برابری کند یا خیر، بیشتر شده است. و به‌خاطر همین نگرانی‌ها، احتمال اینکه مجدداً کوالکام بخواهد بیس باند گوشی‌های سری iPhone 16 اپل را هم تأمین کند زیاد شده است. در حالی که پیشتر شنیده می‌شد کوالکام در سال ۲۰۲۴ سفارشات اپل را از دست خواهد داد.

بنابراین کوالکام حداقل تا پایان سال ۲۰۲۵ همچنان تأمین‌کننده تراشه‌های بیس باند کمپانی اپل خواهد بود. این یعنی آیفون‌های دو سال آینده اپل همچنان از قطعات بیس باند ساخت کوالکام بهره‌مند می‌شوند.

227227



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *