اولتیماتوم اتحادیه اروپا به اپل و دیگران



اتحادیه اروپا در مجله رسمی‌اش «دستورالعمل شارژر مشترک» را منتشر کرد که طی آن، تمام گوشی‌های هوشمند از جمله آیفون‌ها، تبلت‌ها، دوربین‌ها، هدفون‌ها، ایربادها، کنسول‌های بازی دستی، اسپیکرهای قابل حمل، کتابخوان‌های الکترونیکی، ماوس و کیبورد و سیستم‌های ناوبری قابل حمل که در این منطقه به فروش می‌رسند، باید از تاریخ ۲۸ دسامبر ۲۰۲۴ (۸ دی‌ماه ۱۴۰۳) دارای پورت USB-C باشند.

طبق دستورالعمل جدید اتحادیه اروپا، اگر سرعت شارژ این دستگاه‌ها بالاتر از ۱۵ وات باشد، باید از ویژگی USB Power Delivery پشتیبانی کنند.

اپل باید آیفون‌ها را به USB-C مجهز کند

قانون جدید اتحادیه اروپا بیش از هر شرکتی، اپل را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در حالی که بسیاری از شرکت‌های اندرویدی برای محصولات خود به سراغ پورت USB-C رفته‌اند، اپل هنوز از این پورت برای آیفون‌ها استفاده نکرده است. البته در حال حاضر تمام آیپدهای جدید اپل از این پورت بهره می‌برند.

باید به این موضوع اشاره کنیم که قانون جدید تنها مربوط به شارژ سیمی می‌شود و ارتباطی با شارژ بی‌سیم ندارد. بنابراین اپل می‌تواند به‌جای استفاده از USB-C، به‌طور کلی تمام پورت‌ها را از آیفون‌های آینده‌اش حذف کند و تنها به شارژ بی‌سیم اکتفا کند. در این‌صورت از هیچ قانونی سرپیچی نمی‌کند و البته مدتی می‌شود که شایعات از امکان توسعه چنین آیفونی خبر می‌دهند.

اگرچه طبق قانونی جدید اپل فعلاً زمان کافی برای تولید آیفون با پورت لایتنینگ دارد، اما طبق شایعات از سال آینده میلادی آیفون‌ها هم به پورت USB-C مجهز می‌شوند. البته اپل ماه گذشته میلادی رسماً تأیید کرده بود که مجبور به پیروی از قانون خواهد بود و USB-C به آیفون‌ها می‌آید.

قانون اتحادیه اروپا از سال ۲۰۲۶ یا بطور دقیق از ۲۸ آوریل ۲۰۲۶ (۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۵)، لپ‌تاپ‌ها را هدف قرار می‌دهد و باید آن‌ها به USB-C مجهز شوند.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید تا ۲۸ دسامبر ۲۰۲۳ (۷ دی‌ماه ۱۴۰۲)، قوانین و آیین‌نامه‌های مربوط به پیروی از دستورالعمل جدید را منتشر کنند.

۵۸۵۸



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *