افزایش تصاعدی استفاده هکرها از یک سلاح مخرب



یک گزارش جدید امنیتی حاکی از آن است که آشنایی بیشتر مجرمان سایبری با پتانسیل‌های حملات انکار سرویس توزیع شده یا دیداس (DDoS)، باعث افزایش تصاعدی محبوبیت این تکنیک شده است. این تحقیقات که توسط شرکت فناوری سونیک‌وال انجام شده، این ادعا را مطرح کرده که در عرض ۱۲ ماه، حملات دیداس، ۹۰ درصد افزایش داشته است. به طوری که، مشاغل بخش مخابرات، با سهم حدود ۴۳.۲% از کل حوادث، بیشترین ضرر را متحمل شده‌اند و هم‌چنین شاهد هفت برابر شدن این رقم نسبت به سه ماهه سوم ۲۰۲۱ بوده‌اند.

بیشتر بخوانید:

عکس | افعی اعماق دریا با آرواره‌ای هولناک

براساس گمانه‌زنی SonicWall، یکی از عوامل افزایش حملات دیداس، انتشار جهانی کووید-۱۹ بوده، زیرا این همه‌گیری اغلب افراد را به کار از راه دور سوق داد، بدین معنا که کسب‌وکارها برای هدایت فرآیندهای تجاری حیاتی، به طرز بی‌سابقه‌ای به خدمات مخابرات متکی شده‌اند. در این میان، مجرمان سایبری به خوبی از این وضعیت آگاه هستند و به کسب‌وکارهایی که در معرض بیشترین آسیب‌ها قرار دارند، حمله می‌کنند. از جمله این حملات می‌توان به انواع باج‌افزار، سرقت داده‌ها، سرقت هویت، به خطر انداختن ایمیل‌های تجاری و سایر اشکال مخرب اشاره کرد.

با پایان همه‌گیری کرونا، حملات دیداس در حوزه سرگرمی رو به کاهش است

حوزه سرگرمی، دومین قربانی بزرگ حملات دیداس است که سهمی بیش از یک‌پنجم (۲۱.۸%) از کل حمله را به خود اختصاص داده و جهشی ۱۸ برابری را در مقایسه با سه ماهه سوم ۲۰۲۱ را تجربه می‌کند. با این وجود، سهم حملات در این حوزه با کاهش محدودیت‌های کرونا و پایان یافتن قرنطینه، به آرامی رو به کاهش است.

در میان حملات دیداس، فین‌تک با ۱۶.۳ درصد رتبه سوم را به خود اختصاص داده است. تعداد حملات در این بخش نیز در طول ۱۲ ماه گذشته، ۹ برابر افزایش داشته است که بخش اعظم آن را عاملان تهدیدکننده با انگیزه سیاسی تشکیل می‌دهند که به دنبال حمله سایبری به شرکت‌های مالی روسی هستند. بدیهی است که این اتفاق را می‌توان به جنگ روسیه و اوکران نسبت داد. از مجموع تمام حملات دیداس که سونیک‌وال تجزیه و تحلیل کرده، تقریبا سه‌چهارم (۷۳%) بر روی لایه برنامه انجام شده و ۱۹% دیگر از نوع حمله SYN (Packet Flood) به لایه‌های شبکه و انتقال در مدل OSI بوده است.

5858



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *