اطلس، ماشین جدید سایپا با ظاهر و موتور متفاوت/ عکس


علیرضا مصدقی، مدیر پروژه خودرو اطلس سایپا عنوان کرد تولید آزمایشی این خودرو برای انجام تست‌های مختلف از جمله تست‌های تصادف و عابر پیاده آغاز شده تا مجوزهای رسمی را دریافت کند.

بیشتر بخوانید: 

وی افزود این خودرو در اردیبهشت سال ۱۴۰۲ به تولید انبوه خواهد رسید و مدتی بعد نیز روانه بازار خواهد شد.

اطلس، ماشین جدید سایپا با ظاهر و موتور متفاوت/ عکس

مدیر پروژه اطلس سایپا در ادامه گفته‌های خود بیان کرد قصد داریم خودرو اطلس را در چهار تیپ مختلف به بازار عرضه کنیم. در واقع این خودرو در ۲ تیپ با گیربکس دستی به شکل ساده و آپشن‌دار و همچنین در ۲ تیپ با گیربکس اتوماتیک به شکل ساده و آپشن‌دار روانه بازار خواهد شد.

مشخصات فنی سایپا اطلس

سایپا اطلس قرار است با یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر با نام M15-GSI تولید و به بازار عرضه شود. این پیشرانه می‌تواند قدرتی برابر با 92 اسب بخار و گشتاور 137 نیوتن‌متر را به تولید برساند. از ویژگی‌های این پیشرانه می‌توان به استاندارد آلایندگی یورو 5، هدرز و زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌های ورودی یا VVT-i اشاره کرد.

اطلس، ماشین جدید سایپا با ظاهر و موتور متفاوت/ عکس

به‌طور کلی این پیشرانه به‌واسطه تغییرات اعمال شده در دورهای پایین قدرت بیشتری را به‌همراه دارد و مصرف سوخت آن نیز نسبت به قبل کاهش پیدا کرده است. قدرت تولید شده از این پیشرانه توسط گیربکس CVT با قابلیت تعویض دنده مصنوعی 6 سرعته به چرخ‌ها منتقل خواهد شد. این گیربکس توسط شرکت پانچ بلژیک به تولید رسیده است.

اطلس، ماشین جدید سایپا با ظاهر و موتور متفاوت/ عکس

امکانات رفاهی و ایمنی سایپا اطلس

سایپا اطلس در مدل فول آپشن خود از امکانات رفاهی و ایمنی متعددی چون رادار نقطه کور، استارت دکمه‌ای، دوربین ۳۶۰ درجه، نمایشگر لمسی ۷ اینچی با قابلیت اتصال مستقیم به گوشی موبایل، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل پایداری برقی، تریم داخلی دو رنگ، سانروف برقی دو حالته، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، تهویه الکتریکی دستی، سنسور باران، سنسور نور، سنسور فشار باد تایر، محدودکننده سرعت، صندلی‌های برقی برای بعضی تیپ‌ها، کروز کنترل و فرمان کمکی برقی بهره می‌برد.

۵۸۵۸



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *