اجبار عجیب چین در ساخت محتواهای هوش مصنوعی



مقررات جدید چین از تاریخ 10 ژانویه 2023 (20 دی‌ماه 1401) اجرا می‌شود و براساس مفاد آن، اداره فضای سایبری چین استفاده از فناوری موسوم به «تلفیق عمیق» (Deep Synthesis) را دقیق‌تر تحت‌نظر می‌گیرد.

دولت چین در اطلاعیه‌ای که در وب‌سایت دفتر کمیسیون مرکزی امور فضای سایبری منتشر کرده، دلایل این تصمیم را اعلام کرده است. پکن می‌گوید موج جدید متون، تصاویر، اصوات و ویدیوهای ساخته‌شده توسط هوش مصنوعی موجب سوءاستفاده برخی از افراد با هدف تولید، نسخه‌برداری، انتشار و بهره‌برداری غیرقانونی از اطلاعات شده است.

چین تولید محتوا با هوش مصنوعی را خطرناک می‌داند

به باور دولت چین، این فناوری شهرت و اعتبار سایر افراد را مورد تهدید قرار می‌دهد، زمینه‌ساز کلاهبرداری می‌شود، به حقوق قانونی افراد صدمه می‌زند، منافع شهروندان را زیر سؤال می‌برد، امنیت ملی را به‌خطر می‌اندازد و ثبات اجتماعی را متزلزل می‌کند. درنتیجه، این مقررات در نظر گرفته شده‌اند تا از این مشکلات جلوگیری و ریسک‌های احتمالی را برطرف کنند.

براساس این مقررات، همه محصولات تولیدشده با هوش مصنوعی باید قبل از انتشار، پیش‌نیازهای لازم را رعایت کرده باشند. یکی از این پیش‌نیازها استفاده از علامت‌هایی مثل واترمارک است تا مشخص کنند که آن محتوا توسط AI ساخته شده است.

به‌علاوه، شرکت‌هایی که فناوری‌های تلفیق عمیق ارائه می‌کنند، باید رکوردهای خود را تابع قانون نگه دارند. چین از این شرکت‌ها خواسته که کاربران را برای استفاده از این فناوری‌ها ملزم به ثبت‌نام با نام واقعی کنند تا افراد قابل ردیابی باشند.

چین هم مثل آمریکا در چند وقت اخیر با موجی از اپلیکیشن‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مواجه شده است که محتواهای زیادی را تولید کرده‌اند. یکی از این اپلیکیشن‌ها ساخته شرکت بزرگ بایدو است که عملکردی مشابه DALL-E و «استیبل دیفیوژن» دارد.

۲۲۷۲۲۷



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *