چرا آیفون ۱۵ ابرقهرمان ۲۰۲۳ است؟


در فاصله حدود ۹ ماه تا رونمایی از سری آیفون ۱۵، شایعات مختلفی از مشخصات نسل آینده گوشی‌های هوشمند اپل به‌گوش می‌رسد. براساس آخرین گزارش‌ها، چیپست جدید A۱۷ بایونیک قلب تپنده دو مدل پرو و اولترا خواهد بود که به‌لطف معماری ۳ نانومتری، افزایش عملکرد را به‌همراه عمر بالای باتری به ارمغان می‌آورد.

بدین ترتیب، انتظار داریم تراشه‌های نسل بعد با افزایش بهره‌وری، عمر باتری بهتری را ارائه دهند. مدیریت باتری، بدون شک بزرگ‌ترین ارتقای احتمالی در چیپست A۱۷ بایونیک خواهد بود که حتی از افزایش سرعت هم اهمیت بالاتری دارد.

اپل هم‌اکنون در نبرد گوشی‌های هوشمند، با استفاده از پردازنده A۱۶ بایونیک در سری آیفون ۱۴ پرو، رقیب خاصی را در نزدیکی خود نمی‌بیند. حتی باوجود تجهیز آیفون ۱۴ معمولی و پلاس به تراشه یک نسل گذشته A۱۵ نیز آنها عملکرد فوق‌العاده سریعی دارند و از تراشه‌های جدید و اختصاصی گوگل در سری پیکسل ۷ نیز بهتر عمل می‌کنند.

چیپ ای 17 بایونیک

با در نظر گرفتن بهبودها در مدیریت باتری تراشه A۱۶ در مقایسه با نسل پیشین، انتظار می‌رود تراشه A۱۷ نیز از این قاعده پیروی کند. طبق شایعات، آیفون ۱۵ پرو و اولترا با تراشه جدید و دو نسخه معمولی و پلاس به پردازنده A۱۶ مجهز خواهند شد.

تراشه ۳ نانومتری A۱۷ Bionic علاوه بر سرعت بالاتر، کارآمدتر نیز خواهد بود. گزارش اخیر بلومبرگ حاکی از آن است که A۱۷ در مقایسه با تراشه‌های ۵ نانومتری A۱۵ در حدود ۳۵ درصد انرژی کم‌تری مصرف می‌کند و در عین حال عملکرد بهتری را ارائه می‌دهد. بااین‌حال هنوز دقیقا مشخص نیست که تراشه جدید اپل در مقایسه با نسل فعلی تا چه اندازه بهینه‌تر خواهد بود.

باتوجه به اینکه افزایش قابل توجه سرعت تراشه‌های نسل آینده در مقایسه با سال‌های گذشته سخت و سخت‌تر می‌شود، به احتمال زیاد افزایش عمر باتری، تمرکز اصلی اپل برای عرضه آیفون ۱۵ در سال جاری خواهد بود.

اگرچه تا زمان عرضه آیفون ۱۵ پرو و اولترا و آزمایش دوام باتری هر یک، هیچ تضمینی وجود ندارد، اما با توجه به سابقه اپل که در گذشته با عرضه آیفون ۱۳ پرو مکس، تمامی گوشی‌های اندرویدی را در تست باتری مغلوب کرد و هم‌چنین نتایج فوق‌العاده آیفون ۱۴ در آزمایش‌های امسال، می‌توان دریافت که اپل در مسیر درستی گام برداشته است.

۲۲۷۲۲۷



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *