هوش مصنوعی حالا خبرنگاری هم می‌کند



با توجه به تکامل بسیار سریع چت بات های هوش مصنوعی مانندChat-GPT ، VALL-E و همچنین BlenderBot3 و قابلیت های روبه افزایش آنها برای تولید متن مشابه نویسندگان انسانی، تهدید جایگزین شدن نویسندگان با ربات ها جدی تر شده است.

در این میان به نظر می رسد چنین تهدیدی در نشریه CNET بیش از پیش آشکار شده است. نشریه بایت در گزارشی فاش کرده این وب سایت اخبار فناوری از نوامبر ۲۰۲۲ میلادی یک فناوری اتوماسیون برای تولید مجموعه ای از پست های توصیف اصطلاحات مالی را تحت عنوان کارکنان بخش CNET Money Staff به کار گرفته است. پس از کلیک روی نام نویسنده مشخص می شود مقاله مذکور به طور کامل توسط یک فناوری اتوماسیون نوشته و به وسیله یک ادیتور در تیم تحریریه کنترل شده است.

گیل برتون یکی از فروشندگان آنلاین نخستین بار چهارشنبه گذشته در توئیتر چنین محتوایی را مشخص کرد. در کل این وب سایت فناوری از نوامبر ۲۰۲۲ تاکنون ۷۳ پست با فناوری مذکور با تیترهایی مانند « Zelle چیست و چگونه کار می کند؟» منتشر کرده است.

اما از زمانیکه اخبار مذکور منتشر شده، CNET بخش بیو صفحه CNET Money Staff و همچنین پست های متعددی را پاک کرده است.

استفاده از تولید کننده های متن در حال حاضر یک فرایند گسترده در فضای ژورنالیستی است اما نشریاتی مانند آسوشیتدپرس و واشنگتن پست از آنها برای فعالیت های کپی رایت بسیار سطح پایین استفاده کردند. به عنوان مثال واشنگتن پست از این فناوری برای نوشتن مطلبی درباره فوتبال در دبیرستان و همچنین یک متن بی اهمیت درباره المپیک ۲۰۱۶ ریو استفاده کرده است.

اما هنگامیکه یک ناشر تغییری بنیادین و مشابه آنچه گفته شد در فعالیت های خبری اش ایجاد می کند، به طور معمول بیانیه ای منتشر یا در شبکه اجتماعی آن را اطلاع رسانی می کند. اما به نظر نمی رسد CNET چنین بیانیه عمومی منتشر کرده باشد.

پس از انتشار این خبر نشریه مذکور در بیانیه ای اعلام کرد مشغول آزمایش یک دستیار هوش مصنوعی است. در بیانیه آمده است: هیاهوی بسیاری درباره موتورهای هوش مصنوعی و شیوه استفاده از آنها در اتاق های خبر، نشریات، بازارایابی و دیگر سرویس های مبتی بر اطلاعات در ماه ها و سال های آینده وجود دارد. ChatGPT و فناوری های خودکار مشابه سوالات مهمی درباره ایجاد اطلاعات و اشتراک گذاری آنها و کیفیت محتوای تولیدی و کارآمدی آنها برای خوانندگان ایجاد کرده است. در همین راستا تصمیم گرفتیم برای پاسخ به این سوالات آزمایشی انجام دهیم.

5858



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *