قابلیت جذابی که به زودی در اندروید فعال می‌شود



ایده‌ی داشتن گوشی‌ بدون سیم‌کارت جذاب است و eSIM به شما اجازه می‌دهد این کار را انجام دهید. به‌گزارش سم‌موبایل، میشال رحمان، افشاگر خوش‌نام، به ویژگی جدیدی در نسخه‌ی QPR۲ Beta اندروید ۱۳ پی برده که شاید به کاربران گوشی‌های هوشمند امکان مدیریت و انتقال راحت‌تر پروفایل‌های eSIM را بدهد. همچنین این قابلیت‌ها ممکن است در آینده برای کاربران گوشی‌های گلکسی دردسترس قرار بگیرند.

جدیدترین مورد اضافه‌شده به اندروید ۱۳ (QPR۲ Beta) ممکن است به کاربران گوشی‌های اندرویدی اجازه دهد تا یک پروفایل eSIM را از یک گوشی قدیمی به یک گوشی جدید منتقل کنند که در نهایت به کاربران اجازه می‌دهد تا راحت‌تر به گوشی جدید با قابلیت eSIM جابه‌جا شوند. افزون‌براین، کاربران دستگاه‌های اندرویدی نیز می‌توانند توانایی تبدیل پروفایل سیم‌کارت فیزیکی به پروفایل سیم‌کارت الکترونیکی (eSIM) را به‌دست آورند.

به‌گفته‌ی رحمان، ویژگی انتقال پروفایل‌های eSIM برای گوشی‌های پیکسل و دیگر دستگاه‌های GMS (سرویس‌های موبایل گوگل) در حال کار است. بنابراین، ممکن است در آینده برای گوشی‌های گلکسی نیز سامسونگ در دسترس قرار بگیرد. ناگفته نماند گوشی‌های هواوی که از سرویس‌های موبایل گوگل بهره نمی‌برند، به این قابلیت مجهز نخواهند شد.

درهرحال، باتوجه به جدول زمانی بتای اندروید ۱۳، حداقل این امکان وجود دارد که گلکسی زد فلیپ ۵ و گلکسی زد فولد ۵ جزو اولین گوشی‌های سامسونگ باشند که از این ویژگی‌ها پشتیبانی می‌کنند.

البته این احتمال نیز وجود دارد که ویژگی‌ مذکور ابتدا محدود به دستگاه‌های پیکسل باشند و سامسونگ و دیگر تولیدکنندگان گوشی های هوشمند اندرویدی برای استفاده از این ویژگی‌ها باید کمی بیشتر صبر کنند.

۵۸۵۸



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *