عکس |‌ نسخه تمام برقی و جذاب وانت خاطره‌انگیز نیسان


اگر به دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی بازگردیم، یکی از زیباترین رقابت‌های وانتی را خواهیم دید. رقابتی که نیسان و تویوتا، حسابی در آن خوش می‌درخشیدند. نیسان سانی یا بهتر بگوییم « پیکاپ تک کابین داتسون سانی » یکی از بهترین‌های زمان خود در کلاس وانت‌های کامپکت بود که حسابی تویوتا هایلوکس را به چالش می‌کشید. هر چند که امروزه نامی از این خودرو در جهان وجود ندارد اما نسخه تیونینگ شده‌ی آن در نمایشگاه SEMA ۲۰۲۲، یادآور روزگار قدیم است.

مشخصات فنی نیسان سانی برقی مدل ۱۹۸۷ در نمایشگاه سما

این خودرو تمام برقی، یکی از شاهکارهای تیونینگ معروف آمریکایی یعنی « تامی پیک » (Tommy Pick) در محور جلویی خود، میزبان یک موتور الکتریکی سانترال با قدرت ۱۵۰ اسب بخار است. این موتور برقی، دقیقا همان چیزی است که نیروی نیسان لیف EV را تامین می‌کند. همچنین باتری‌های ۴۰ کیلو وات ساعتی در نیسان Sunny EV مدل ۱۹۸۷ هم دقیقا همان چیزی هستند که آن‌ها را در سدان کامپکت نیسان Leaf S دیده بودیم.

عکس |‌ نسخه تمام برقی و جذاب وانت خاطره‌انگیز نیسان

سورپرایز اصلی نیسان سانی برقی مدل ۱۹۸۷ جایی به میدان می‌آید که در کابین آن، اهرم دنده دستی را می‌بینیم. هر چند هنوز نمی‌دانیم که این اهرم جنبه تزیینی دارد یا خیر اما وجود گیربکس دستی در خودروهای EV، چیز جدیدی نیست. برای مثال، پاگانی یوتوپیا مدل ۲۰۲۳ هم دقیقا از چنین سیستمی بهره می‌برد.

همچنین بد نیست اشاره کنیم که رنگ و طرح‌های یا بهتر بگوییم، لیوری (livery) به کار رفته در بدنه‌ی نیسان سانی برقی مدل ۱۹۸۷ ، دقیقا همان چیزهایی هستند که خودروهای ریسینگ داتسون را به موشک‌های زمین به زمین تبدیل و سکوهای پیست سوزوکا ژاپن را از زمین جدا می‌کردند.

عکس |‌ نسخه تمام برقی و جذاب وانت خاطره‌انگیز نیسان

رینگ‌های ۱۷ اینچی آیرودینامیکی و سیستم تعلیق نیسان ۲۴۰SX هم جزو موارد هیجان انگیزی هستند که در مشخصات فنی پیکاپ نیسان Sunny الکتریکی مدل ۱۹۸۷ به چشم می‌آیند. در انتهای کار باید بگوییم که فعلا فقط یک عدد از نیسان سانی برقی مدل ۱۹۸۷ در تمام جهان وجود دارد که در حال حاضر، مهمان نمایشگاه ماشین SEMA ۲۰۲۲ است اما شاید در آینده به عنوان یک خودرو کلکسیونی، در تعداد محدودی به بازار بیاید.

۵۸۵۸



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *