دستیار صوتی اپل، پلیس‌های استرالیایی را سرکار گذاشت


در یک روز کاملا معمولی، جیمی آلین، مربی بدنسازی استرالیایی متوجه حضور ناگهانی نزدیک به پانزده مامور پلیس در باشگاه بدنسازی محل کارش شد. این پلیس‌ها مدعی بودند که تماسی از طریق گوشی موبایل او به پلیس انجام شده و گزارش یک تیراندازی را در باشگاه بدنسازی‌اش داده است! این اتفاق در شرایطی رخ می‌داد که روح این مربی باشگاه از تیراندازی و تماس با پلیس خبر نداشت.

دلیل رخ دادن این سوء تفاهم یک اشتباه نرم افزاری از سوی اپل واچ و سیری بوده است. پیش از این، چندین مورد مشابه از تماس‌های اشتباه دستگاه‌های مختلف اپل گزارش شده بود. با این حال، بیشتر این اشتباهات توسط گوشی‌های آیفون ۱۴ رخ داده بود. این در حالی‌ست که این بار، ساعت هوشمند اپل واچ پشت این ماجرا بوده است.

سیری اپل

پس از این که جیمی آلین متوجه حضور ناگهانی ماموران پلیس در باشگاه بدنسازی‌اش شد، سعی کرد به ماموران توضیح دهد که خبری از تیراندازی در آن محل نداشته و هیچ تماسی با پلیس برقرار نکرده است. با این حال پلیس اصرار داشت که تماس انجام شده از موبایل او صورت گرفته و به همین جهت، درصدد کشف ماجراهای پشت پرده این اتفاق بود.

سیری باعث رخ دادن یکی از بزرگ‌ترین سوء تفاهم های سال شد

جیمی آلین مدعی شده بود که در تمام مدت تمرین، گوشی آیفونش در داخل یک کمد قرار داشته است. بنابراین منشا تماس حاصل شده احتمالا ساعت هوشمند اپل واچ بوده است! او سپس به همراه پلیس در تلاش برای یافتن مقصرین این اتفاق به موردی نادر برخورد کردند که یک سوء تفاهم از سوی سیری باعث و بانی آن بود.

در وهله اول، دستیار صوتی سیری به صورت تصادفی و با فشرده شدن صفحه نمایش اپل واچ در حین تمرین‌های بدنسازی فعال شده بود.

همچنین ریتم انجام تمرین‌های ورزشی این مربی سیری را در خصوص رخ دادن یک تیراندازی در محل به اشتباه انداخته بود. آلین حرکات ورزشی را با صدای «یک، یک، دو» انجام می‌داده و این عبارت را همانند بسیاری بدن‌سازان به زبان می‌آورده است. از قضا در استرالیا، شماره پلیس ۱۱۲ است! بنابراین ادای این عبارت از سوی این مربی باعث شده بود سیری گمان کند او در صدد برقرار تماس با پلیس است!

سیری اپل

او همچنین در ادامه برای تهییج شاگردانش از عباراتی نظیر «ضربه عالی‌ای بود» یا «عجیب ضربه‌ای!» استفاده می‌کرد.همزمانی ادای این جملات با عبارت «یک، یک، دو» باعث شده بود که سیری احساس کند باید با پلیس تماس گرفته و یک تیراندازی را گزارش کند!

هر چند این اتفاق یکی از بزرگ‌ترین سوء تفاهم‌های سال به شمار می‌رود، اما نمی‌توان به خاطر انجام آن به سیری خرده گرفت! در عین حال باید دید اپل چگونه قصد دارد با هوشمندتر کردن دستیار صوتی‌اش، با رخ دادن اتفاقات مشابه در آینده مقابله کند.

۲۲۷۲۲۷



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *