خط و نشان اتحادیه اروپا برای توییترِ ایلان ماسک!



تیری برتون، کمیسر اتحادیه‌ی اروپا در امور بازار داخلی و صنعت و کارآفرینی، ساعاتی پس از اعلام خبر تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک، به مالک جدید شبکه‌ی اجتماعی متن‌محور صراحتاً هشدار داد. ماسک پس از تصاحب توییتر گفت «پرنده آزاد شد» و برتون در واکنش به این توییت نوشت: «پرنده در اروپا طبق قوانین ما پرواز خواهد کرد.» منظور از پرنده، لوگوی توییتر است که به شکل پرنده‌ای آبی‌ دیده می‌شود.

براساس گزارش بلومبرگ، برتون اوایل سال جاری میلادی به مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس یادآوری کرده بود که قوانین کنترل محتوا در اتحادیه‌ی اروپا محدودیت‌هایی برای آزادی بیان توییتر در نظر می‌گیرد. برتون بهار امسال به تگزاس سفر کرد و در آن زمان گفته شد او و ایلان ماسک بر سر سیاست‌های مدیریت محتوا، هیچ اختلاف‌نظری با هم ندارند.

ایلان ماسک روز گذشته در پیامی خطاب به شرکت‌های تبلیغاتی گفت توییتر فضایی برای خوش‌آمدگویی به کاربران جدید خواهد بود، اما قرار نیست به «جهنم‌دره‌ای» تبدیل شود که هر کسی بتواند هر حرفی را بدون عواقب در آن مطرح کند.

قانون خدمات دیجیتال اتحادیه‌ی اروپا قدرت بیشتری به دولت‌ها برای نظارت بر شبکه‌های اجتماعی می‌دهد. اگر ایلان ماسک با قوانین اتحادیه‌ی اروپا موافقت نکند، احتمالاً توییتر در اروپا مسدود می‌شود. اروپا همچنین ممکن است جریمه‌ای معادل ۶ درصد از درآمد سالانه‌ی توییتر برای این شبکه‌ی اجتماعی در نظر بگیرد.

رویترز در گزارشی می‌گوید که هند نیز خواستار تبعیت توییتر از قوانین محلی این کشور شده است.

ایلان ماسک بامداد امروز روند تصاحب توییتر را به اتمام رساند و لحظاتی پس از تبدیل شدن به مالک این شرکت، مدیرعامل و مدیر ارشد مالی و چند مقام عالی‌رتبه‌ی دیگر را اخراج کرد. گفته می‌شود ایلان ماسک قصد دارد به‌طور موقت مدیرعامل توییتر شود و حساب‌هایی نظیر دونالد ترامپ را که به‌طور دائمی مسدود شده‌اند به پلتفرم برگرداند.

۲۲۷۲۲۷



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *