مجموع قدرت این موتورها به رقم باورنکردنی 2000 اسب بخار میرسد که شتاب صفر تا صد 1.9 ثانیهای را برای این خودرو به ارمغان میآورد. با چنین رقمی، دریکو دراگون در زمره قدرتمندترین و پرشتابترین شاسی بلند تولیدی تاریخ قرار میگیرد.
ابعاد، وزن و طراحی
اژدهای برقی دریکو بر مبنای یک شاسی مونوکوک فیبرکربنی تولید خواهد شد. این ابرشاسیبلند الکتریکی طولی برابر با 5054 میلیمتر و عرضی برابر با 2057 میلیمتر دارد. ارتفاع آن هم به 1600 میلیمتر میرسد و وزنش 2254 کیلوگرم است. با این مشخصات باید گفت دریگو دراگون در مقایسه با رقیبی مثل تسلا مدل X طول و عرض بیشتری دارد. در عوض نسبت به نسخه P100D برابر با 255 کیلوگرم سبکتر است؛ ضمن اینکه ارتفاع کمتری دارد.
دریکو تأکید میکند استفاده از شاسی مونوکوک فیبرکربنی ضمن کاهش 50 درصدی وزن، دو برابر مقاومت بیشتر سازه را به ارمغان میآورد.
از لحاظ طراحی دریکو دراگون را باید یک شاسیبلند خاص توصیف کرد. استودیوی ایتالیایی گرناستودیو که به لوئی ورمیرش تعلق دارد، این خودرو را طراحی کرده است. بیتردید درهای یکتکه گالوینگ را باید شاخصترین ویژگی ظاهری این شاسیبلند آمریکایی دانست. فرم کوپهمانند اتاق، رینگهای آلیاژی 23 اینچی و ورودی هوای بزرگ موجود روی سپر از دیگر ویژگیهای دراگون در نمای بیرونی هستند. بد نیست اشاره کنیم هوای ورودی از این شکاف، از مجرای مخصوص روی کاپوت خارج میشود.
دریکو دراگون
در داخل کابین، نمایشگر لمسی 17.1 اینچی مربوط به سیستم اینفوتینمنت، خاصترین ویژگی دریکو دراگون محسوب میشود. طبق انتظار، وظیفه ارائه اطلاعات مورد نیاز راننده را یک نمایشگر عریض بر عهده دارد. علاوهبر این نمایشگرها، دو نمایشگر کوچک در طرفین داشبورد به چشم میخورد که تصاویر دوربینهای جانبی را در اختیار راننده میگذارند. دریکو فکر سرگرمی سرنشینان عقب را هم کرده و دو تبلت بزرگ در پشت صندلیهای جلو قرار داده است.
مشخصات فنی دریکو دراگون
دریکو ادعا میکند دراگون «قدرتمندترین، سریعترین و پرسرعتترین ابرشاسیبلند لوکس تاریخ» است. همانگونه که در ابتدا نیز اشاره کردیم، این خودرو از یک پیشرانه چهار موتوره با 2000 اسب بخار قدرت بهره میبرد. با اتکا به این نیروگاه بسیار قدرتمند، دراگون قادر است در عرض تنها 1.9 ثانیه سرعت خود را به 60 مایل یا 97 کیلومتر در ساعت برساند که رکوردی فوقالعاده است. این اژدهای برقی مسیر یک چهارم مایل را در عرض 9 ثانیه طی میکند و در مسیر مستقیم توانایی ثبت سرعت 200 مایل یا 322 کیلومتر در ساعت را دارد. اگر این رکوردها درست از آب دربیایند، باید گفت دراگون نسخه تمام شاسیبلندهای بنزینی، هیبریدی و برقی را خواهد پیچید!
برای مقایسه بد نیست اشاره کنیم تسلا مدل X نسخه پلد با پیشرانه 1020 اسب بخاری شتابی برابر با 2.5 ثانیه دارد. این شاسیبلند برقی مسیر یک چهارم مایل را با رکورد 9.9 ثانیه تمام میکند و حداکثر سرعت آن برابر با 262 کیلومتر در ساعت است.
درباره ظرفیت باتری دراگون جزئیاتی در دست نیست، ولی دریکو برد حرکتی آن را 420 مایل یا 676 کیلومتر عنوان میکند. این ابرشاسیبلند برقی با فناوری شارژ پرسرعت 500 کیلوواتی سازگاری دارد.
دریکو دراگون از سیستم تعلیق پیشرفتهای بهره میبرد و راننده میتواند با کمک آن ارتفاع خودرو را تنظیم کند. برای تنظیم ارتفاع سه حالت وجود دارد که عبارتند از Tarmac، Cruise و Overland. در حالت اول ارتفاع خودرو روی 163 میلیمتر تنظیم میشود. در حالت دوم این رقم به 213 و در حالت سوم به 315 میلیمتر میرسد.
سیستم ترمز دراگون شامل دیسکهای کربن سرامیکی 420 میلیمتری در جلو و 410 میلیمتری در عقب میشود. این دیسکها با همکاری کالیپرهای دهپیستونه در جلو و ششپیستونه در عقب دریکو دراگون را متوقف میکنند.
قیمت و زمان عرضه
استارتاپ آمریکایی برای اولین محصول شاسیبلند خود قیمتی برابر با 290 هزار دلار تعیین کرده است. این رقم در مقایسه با سدان GTE که 1.25 میلیون دلار قیمت دارد، خیلی کم به نظر میرسد! بر اساس برنامهریزیها دریکو دراگون از سال 2026 و با سقف تولید سالانه 5 هزار دستگاه وارد بازار خواهد شد. علاقهمندان به خرید این اژدهای الکتریکی میتوانند با پرداخت 500 دلار سفارش خود را ثبت کنند. در صورت انتخاب نسخه رقم پیشپرداخت به 5000 دلار افزایش مییابد. از این نسخه فقط 99 دستگاه تولید میشود.
قدرت موتور این ماشین بیش از ۱۰ برابر سانتافه است که موتورش حدود ۲۰۰ اسب بخار قدرت دارد.
۵۸۵۸